Loading...

Κατηγορίες

Τετάρτη 14 Ιούν 2023
Ήταν και ο στρατάρχης Παπάγος «εθνική εξαίρεση» κ. Σκέρτσο;
Κλίκ για μεγέθυνση










14.06.2023, 11:17

 

 
 
Τι θα πουν άραγε όσοι σήμερα ξιφουλκούν απέναντι στη χρήση αυτών των όρων και ζητούν πιστοποιητικά εθνικοφροσύνης από την Αριστερά,  για μία από τις σημαίνουσες πολιτικές προσωπικότητες της παράταξής τους τον στρατάρχη Παπάγο, αν μάθουν ότι όχι απλώς αναφέρονταν στη μειονότητα με τον ίδιο τρόπο, αλλά, ως πρωθυπουργός ΕΠΕΒΑΛΕ τους όρους «Τούρκος», «Τουρκική μειονότητα»;

Τις προηγούμενες ημέρες με πλήθος ιστορικών αναφορών και στοιχείων κυρίως από τον Δημήτρη Ψαρρά στην «Εφ.Συν.», αποδείχτηκε ότι επιφανείς παράγοντες της Δεξιάς όπως ο «Εθνάρχης» Κωνσταντίνος Καραμανλής ή ο υπερπατριώτης Α. Σαμαράς είχαν κάνει λόγο για «τουρκική μειονότητα» ή για «Τούρκους» κατοίκους της Δυτ. Θράκης. Το ίδιο και ο μακαριστός Μητροπολίτης Δαμασκηνός, ο επί πολλά έτη  ορθόδοξος θρησκευτικός ηγέτης της περιοχής. 

Τι θα πουν άραγε όσοι σήμερα ξιφουλκούν απέναντι στη χρήση αυτών των όρων και ζητούν πιστοποιητικά εθνικοφροσύνης από την Αριστερά,  για μία από τις σημαίνουσες πολιτικές προσωπικότητες της παράταξής τους τον στρατάρχη Παπάγο, αν μάθουν ότι όχι απλώς αναφέρονταν στη μειονότητα με τον ίδιο τρόπο, αλλά, ως πρωθυπουργός ΕΠΕΒΑΛΕ τους όρους «Τούρκος», «Τουρκική μειονότητα»;

Θα τον κατατάξουν και αυτόν στους «εθνοπροδότες», στα «μιάσματα», στην «εθνική εξαίρεση» οι κύριοι Μητσοτάκης και Σκέρτσος; 

Θα μεταβούν άραγε έναντι του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και θα κατεβάσουν τον Στρατάρχη από τον έφιππο ανδριάντα του; Θα μετονομάσουν την ομώνυμη συνοικία από "Παπάγου" σε..."Σκέρτσου"; 

Γνωρίζουν ή όχι οι κύριοι Μητσοτάκης και Σκέρτσος ότι  στις 28/1/1954, ο γενικός διοικητής της Θράκης, Γ. Φεσόπουλος, εξέδωσε την εξής αλησμόνητη απόφαση:

«Κατόπιν διαταγής του κ. Προέδρου της Κυβερνήσεως (σ.σ.: Παπάγος), παρακαλούμεν όπως εφ' εξής εις πάσαν περίπτωσιν γίνεται χρήσις του όρου "Τούρκος - Τουρκικός" αντί του τοιούτου "Μουσουλμάνος - Μουσουλμανικός"».

Το γνωρίζουν ή οι ιστορικές τους γνώσεις είναι ανάλογες ενός άλλου "άριστου" του  Κώστα Μπακογιάννη που σκάβει για να βρει την...Πολιτεία του Πλάτωνα; 

Αλλά, επειδή, στα αρχεία  μπορεί να μην βρεθεί εύκολα η διαταγή του Φεσόπουλου, ας πάμε στον έναν και πιο χαρακτηριστικό σχετικό νόμο του Παπάγου που ανευρίσκεται με ένα απλό "κλικ". 

Πρόκειται για το νομοθετικό διάταγμα 3065/1954 το οποίο παρακάτω παραθέτω ολόκληρο για να μην υπάρχει η παραμικρή αμφισβήτηση και αμφιβολία.

Οι αποφάσεις αυτές του Παπάγου ήταν βεβαίως εναρμονισμένες με τις τότε επιλογές της άρχουσας τάξης. Την πρόσδεσή της μετά τον Εμφύλιο στο Αμερικανονατοϊκό άρμα και την ένταξη της Ελλάδας (και της Τουρκίας) στο ΝΑΤΟ το 1952.  

Στο πλαίσιο αυτό και με ισχυρό το δόγμα τού "από Βορρά κινδύνου", το τότε μέλημα της κυβέρνησης Παπάγου, ήταν ο φόβος για βουλγαρική διείσδυση, μέσω κυρίως του Πομακικού στοιχείου της μειονότητας. Γι' αυτό ενθάρρυναν τον "εκτουρκισμό"  του συνόλου της μειονότητας.

Αλλά, πέραν αυτού και των αλλαγών αυτής της πολιτικής ειδικά μετά τα Σεπτεμβριανά του 1955 στην Κωνσταντινούπολη ή την τουρκική εισβολή στην Κύπρο, μέχρι την οριστική της εγκατάλειψη σχετικά πρόσφατα, με ευθύνη των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ τη δεκαετία του '80, ένα είναι βέβαιο:  Ότι οι όροι "Τούρκοι", " Τουρκική μειονότητα" , καθώς και η δράση σωματείων και γενικώς η διακήρυξη των Τουρκικών εθνοτικών αισθημάτων της πλειοψηφίας της μειονότητας γίνονταν ανεκτές από την Ελληνική Πολιτεία, ή ενθαρρύνονταν ανοικτά για πάνω από 60 έτη. Από την επαύριο κιόλας της Συνθήκης της Λωζάννης. 

Άλλωστε, στην ίδια τη Συνθήκη στο άρθρο 1 παρ. 16 γίνεται ρητή αναφορά σε "Τουρκικούς πληθυσμούς"  αναφορικά με τη Σύμβαση της 30ης Ιανουαρίου 1923 περί ανταλλαγής πληθυσμών. Ο καθένας αντιλαμβάνεται πόσο αστήρικτος, στα όρια του γελοίου, είναι ο ισχυρισμός ότι αυτοί που αντηλλάγησαν ήταν "Τουρκικοί πληθυσμοί", ενώ αυτοί που έμειναν πίσω απλώς "Μουσουλμάνοι".

Η ιστορική αληθεια είναι ότι άλλη υπήρξε στο παρελθόν η αντιμετώπιση της μειονότητας από τις ελληνικές κυβερνήσεις. Τις οποίες ουδείς διανοήθηκε ποτέ μέχρι  σήμερα να κατηγορήσει ως  "εθνικές εξαιρέσεις". Λέτε να το  πράξουν κι αυτό μέσα στην προεκλογική τους "τύφλωση" οι κύριοι Μητσοτάκης και Σκέρτσος; 

Ιδού, το πλέον ευκρινέστερο και αδιάψευστο πειστήριο αυτής της "άλλης πολιτικής", του Αλέξανδρου Παπάγου και όχι μόνο. Το διάταγμα 3065.


Ν. Δ. 3065  της  6/9-10-54  (Α  239).  Περί  τρόπου

   ιδρύσεως   και  λειτουργίας   Τουρκικών   Σχολείων 

   Στοιχειώδους   Εκπαιδεύσεως   Δυτικής  Θράκης  και 

   ρυθμίσεως   ζητημάτων  τινών  αφορώντων   εις  την

   εποπτείαν αυτών  και  τους  Επιθεωρητάς   Τουρκικών 

   σχολείων Δυτικής Θράκης. 

 

     `Αρθρ. 1.

     

          1. Δια την ίδρυσιν Τουρκικών σχολείων  Στοιχειώδους  Εκπαιδεύσεως 

     εις την Δυτικήν Θράκην απαιτείται αίτησις υπογεγραμμένη υπό δέκα πέντε 

     τουλάχιστον  γονέων  ή κηδεμόνων απολαυόντων των αστικών και πολιτικών 

     δικαιωμάτων του `Ελληνος πολίτου  και  μονίμων  κατοίκων  της  πόλεως, 

     κωμοπόλεως, χωρίου συνοικισμού ή συνοικίας της τοπικής περιφερείας, εν 

     η ζητείται η ίδρυσις του σχολείου, οίτινες θεωρούτναι και ως ιδρυταί.

     " 2. Η άδεια ιδρύσεως και λειτουργίας Μειονοτικών Σχολείων εις Δυτικήν

    Θράκην χορηγείται υπό της οικείας Νομαρχίας τη εισηγήσει του αρμοδίου

    Επιθεωρητού Μειονοτικών Σχολείων Ξάνθης ή Ροδόπης - Εβρου και μετά

    σύμφωνον γνώμην του Διοικητικού Επιθεωρητού Μειονοτικών Σχολείων Μέσης

    και Δημοτικής Εκπαιδεύσεως, τηρουμένων κατά τα άλλα των ισχυουσών

    διατάξεων διά την χορήγησιν αδείας ιδρύσεως και λειτουργίας των

    ιδιωτικών σχολείων".  

               ***Η εντός " " δεύτερη παράγραφος αντικατεστάθη ως άνω με την

                 παρ.1 του άρθρου 1 του Ν.Δ.1109/1972 (ΦΕΚ Α 17)

          3.  Τα νυν λειτουργούντα Τουρκικά σχολεία, εφ` όσον δεν κέκτηνται 

     άδειαν ιδρύσεως και λειτουργίας, δέον όπως δια  της  οικείας  Εφορείας 

     υποβάλωσιν  εντός  τριμήνου  από της δημοσιεύσεως του παρόντος αίτησιν 

     προς τούτο, συμφώνως προς τα εν τοις εδαφ. 1 και 2 του παρόντος άρθρου 

     οριζόμενα.

 

     `Αρθρ. 2. 

 

          "Διά

    πράξεως του επί της Εθνικής Παιδείας και θρησκευμάτων Υπουργού μετά

    γνώμην Επιτροπής, αποτελουμένης εκ Διευθυντών Μειονοτικών Σχολείων,

    οριζομένης υπό του Διοικητικού Επιθεωρητού Μειονοτικών Σχολείων Μέσης

    και Δημοτικής Εκπαιδεύσεως και μετά γνωμοδότησιν του Ανωτάτου

    Εκπαιδευτικού Συμβουλίου (εν περιωρισμένη συνθέσει) καθορίζεται το

    αναλυτικόν πρόγραμμα των Μειονοτικών Σχολείων επί τη βάσει του

    ισχύοντος διά τα Δημόσια Σχολεία Δημοτικής Εκπαιδεύσεως προγράμματος".

          ***Το εντός " " άρθρο αντικατεστάθη ως άνω με την παρ.2 του άρθρου 1

             του Ν.Δ.1109/1972 (ΦΕΚ Α 17)

 

     `Αρθρ. 3.

     

          1. Πάσαι αι  ισχύουσαι  διατάξεις  περί  υποχρεωτικής  φοιτήσεως, 

     εγγραφής,  απουσιών, εξετάσεων, προαγωγής, απολύσεως κλπ. των μαθητών, 

     του χρόνου  ενάρξεως  και  λήξεως  των  μαθημάτων  εν  τοις  σχολείοις 

     Στοιχειώδους  Εκπαιδεύσεως  επεκτείνονται  και εφαρμόζονται και εις τα 

     τουρκικά μειονοτικά σχολεία Θράκης, εκτός αν άλλως ορίζωνται  τα  περί 

     τούτων δια του παρόντος.

            2.  Δια  τη προαγωγήν μαθητού Τουρκικού σχολείου από τάξεως εις 

     τάξιν απαιτείται επί πλέον ο βαθμός  της  ετησίας  προόδου  αυτού  εις 

     εκάτερον  των  γλωσσικών  μαθημάτων  να είναι τουλάχιστον σχεδόν καλώς 

     (5).

 

     `Αρθρ. 4.

     

          1. "α) Αι απολυτήριοι  εξετάσεις των μαθητών της ΣΤ` τάξεως των

    Μειονοτικών Σχολείων Δημοτικής Εκπαιδεύσεως ενεργούνται ενώπιον

    Επιτροπής.

      β) Προκειμένου οι μαθηταί της Γ` τάξεως των Μειονοτικών Γυμνασίων να

    εγγραφώσιν εις την Δ` τάξιν τούτων, υφίστανται κατατακτήριον εξέτασιν

    ενώπιον επιτροπής.

      γ) Τα του τρόπου και χρόνου της εν γένει διεξαγωγής των κατατακτηρίων

    και απολυτηρίων εξετάσεων, της εκδόσεως των αποτελεσμάτων ως και τα της

    συγκροτήσεως των ανωτέρω Επιτροπών, καθορίζονται ειδικώτερον δι`

    αποφάσεων του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων,

    δημοσιευομένων διά της Εφημερίδος της Κυβερνήσεως".

         ***Η εντός " " πρώτη παράγραφος αντικατεστάθη ως άνω με την παρ.3

                του άρθρου 1 του Ν.Δ.1109/1972 (ΦΕΚ Α 17)

          2. Δια τον χρόνον διενεργείας των εν λόγω  απολυτηρίων  εξετάσεων 

     ισχύουσιν  αι  αυταί  διατάξεις  αι  διέπουσαι  τα  της διεξαγωγής των 

     απολυτηρίων εξετάσεων των δημοσίων δημοτικών σχολείων.

          3.  Δια  την  διεξαγωγήν  των  αποτελεσμάτων  των   απολυτηρίων 

     εξετάσεων των μαθητών των Τουρκικών σχολείων ισχύουσιν αι διατάξεις αι 

     εφαρμοζόμεναι   εις   τα  δημόσια  δημοτικά  σχολεία.  Ουδείς  μαθητής 

     Τουρκικών σχολείων απολύεται αν ο βαθμός της ετησίας προόδου αυτού εις 

     δύο εκ των Ελληνιστί διδασκομένων μαθημάτων ή εις εν εκ των  γλωσσικών 

     μαθημάτων δεν είναι τουλάχιστον σχεδόν καλώς (5).

 

     `Αρθρ. 5.

 

          1.  " Εκαστον μειονοτικόν σχολείον έχει ιδίαν Σχολικήν Εφορείαν,

    ήτις είναι τριμελής. Αύτη συγκροτείται εξ ιδρυτικών μελών του Σχολείου

    ή άλλων προσώπων, εχόντων προσόντα του ιδρυτού ως εν άρθρω 1 εδαφ. 1

    ορίζονται, εκλεγομένων υπό των γονέων, των κηδεμόνων και των άλλων

    συμμετεχόντων εις τα έξοδα συντηρήσεως του σχολείου και εγκρινομένων

    υπό του οικείου Νομάρχου. Αι λεπτομέρειαι της εκλογής κανονισθήσονται

    δι`αποφάσεως του οικείου Νομάρχου. Χρέη Γραμματέως της Σχολικής

    Εφορείας εκτελεί ο Διευθυντής του Σχολείου."

         ***Η εντός " " πρώτη παράγραφος αντικατεστάθη ως άνω με την παρ.4

            του άρθρου 1 του Ν.Δ.1109/1972 (ΦΕΚ Α 17)

          2.  Η  ούτω  συγκροτουμένη  Σχολική  Εφορία  λειτουργεί  κατά τας 

     εκάστοτε περί των Σχολικών Εφορειών των δημοσίων σχολείων Στοιχειώδους 

     Εκπαιδεύσεως  ισχυούσας  διατάξεις  (έργα  αυτής,  άσκησις  εποπτείας, 

     έλεγχος, πόροι των σχολικών Ταμείων κλπ.).

 

     " Αρθρον 6. 

 

      1. α) Η διδασκαλία των εις την Τουρκικήν γλώσσαν μαθημάτων ανατίθεται

    εις ημεδαπούς μειονοτικούς διδασκάλους πτυχιούχους της Ειδικής

    Παιδαγωγικής Ακαδημίας, ή αντιστοίχου ισοτίμου σχολής της αλλοδαπής,

    κατόπιν αναγνωρίσεως του πτυχίου των, ή αποφοίτους Γυμνασίων ή

    Ιεροσπουδαστηρίων, κεκτημένους και τα οριζόμενα υπό των εκάστοτε

    διατάξεων διά τον διορισμόν των δημοσίων υπαλλήλων γενικά προσόντα.

      β) Οι κατά την δημοσίευσιν του παρόντος υπηρετούντες ημεδαποί

    μειονοτικοί διδάσκαλοι διατηρούνται εν τη υπηρεσία ανεξαρτήτως ειδικών

    προσόντων.

      γ) Η διδασκαλία των εις Ελληνικήν γλώσσαν μαθημάτων ανατίθεται εις

    λειτουργούς δημοσίας εκπαιδεύσεως.

      2. Οι κατά το εδάφιον α` της προηγουμένης παραγράφου διδάσκαλοι

    προσλαμβάνονται επί συμβάσει ιδιωτικού δικαίου, δι`αποφάσεως του

    οικείου Νομάρχου, εκδιδομένης κατόπιν προτάσεως του αρμοδίου

    Επιθεωρητού Μειονοτικών Σχολείων και μετά γνώμην της οικείας Σχολικής

    Εφορείας. Η πρόσληψις ενεργείται δι`εν έως τρία σχολικά έτη, δυναμένη

    να ανανεούται κατά την αυτήν διαδικασίαν.

      3. Οι κατά τας προηγουμένας παραγράφους 1 - 2 προσλαμβανόμενοι επί

    συμβάσει εκπαιδευτικοί δέον να γνωρίζουν την Ελληνικήν γλώσσαν. Η

    γνώσις της Ελληνικής ελέγχεται υπό Ειδικής Επιτροπής συγκροτουμένης δι`

    αποφάσεως του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Δι` ομοίας

    αποφάσεως ορίζονται τα της διεξαγωγής του ελέγχου προς διαπίστωσιν της

    γνώσεως ταύτης.

      4. Επί των επί συμβάσει εκπαιδευτικών λειτουργών των μειονοτικών

    σχολείων ισχύουν αι κείμεναι διατάξεις περί ιδιωτικών εκπαιδευτικών

    λειτουργών, ως προς την μισθολογικήν εξέλιξιν"

      5. Τα εν τη προηγουμένη παραγράφω πρόσωπα υπάγονται εις την ασφάλισην

    του Ι.Κ.Α. δι` άπαντας τους παρ` αυτώ κλάδους ασφαλίσεως, ανεξαρτήτως

    τόπου απασχολήσεως αυτών.

      Αι κατά την νομοθεσίαν του Ι.Κ.Α. προβλεπόμεναι εκάστοτε εργοδοτικαί

    εισφοραί βαρύνουν το Ελληνικόν Δημόσιον.

      Δι` αποφάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου του Ι.Κ.Α. ορισθήσονται

    πάσαι αι αναγκαίαι διά την εφαρμογήν της παρούσης παραγράφου

    λεπτομέρειαι.

          ***Τα εντός " " αντικατεστάθησαν ως άνω με την παρ.5 του άρθρου

               1 του Ν.Δ.1109/1972 (ΦΕΚ Α 17)

          ***Η παράγραφος 5  καταργήθηκε με τη παρ 3 του άρθρου 83 Ν.309/76

 

     "`Αρθρον 7.

 

      1. Τα Μειονοτικά Δημοτικά Σχολεία και πάντες οι εν αυτοίς

    υπηρετούντες εκπαιδευτικοί λειτουργοί, δημόσιοι και μη, υπάγονται εις

    την διοικητικήν και πειθαρχικήν δικαιοδοσίαν του οικείου Επιθεωρητού

    Μειονοτικών Σχολείων, επιφυλασσομένης της εφαρμογής της παραγράφου 4

    του παρόντος άρθρου.

      2. Η Διοικητική Εκπαιδευτική Περιφέρεια των Μειονοτικών Σχολείων

    (Μέσης και Δημοτικής Εκπ/σεως), έδραν έχουσα την Καβάλαν, εκτείνεται

    γεωγραφικώς εφ` απάσης της εκτάσεως της διαλαμβανομένης τας περιοχάς,

    εν αις λειτουργούν τοιαύτα Σχολεία και υπάγεται απ` ευθείας εις την

    Δ/νσιν Εκπαιδεύσεως Ελληνοπαίδων Εξωτερικού του Υπουργείου Εθνικής

    Παιδείας και Θρησκευμάτων.

      3. α) Εις πάντα τα Μειονοτικά Σχολεία δύναται να ορίζηται, διά

    πράξεως του οικείου Νομάρχου και μετά πρότασιν του αρμοδίου Επιθεωρητού

    Μειονοτικών Σχολείων, υποδιευθυντής εκ των υπηρετούντων εν αυτοίς

    δημοσίων εκπαιδευτικών λειτουργών.

      β) Τα καθήκοντα των υποδιευθυντών των μειονοτικών σχολείων

    καθορίζονται δι` αποφάσεως του επί της Εθνικής Παιδείας και

    Θρησκευμάτων Υπουργού.

      4. α) Επιφυλασσομένης της εφαρμογής της διατάξεως του επομένου

    εδαφίου αι θέσεις των δημοσίων εκπαιδευτικών λειτουργών των μειονοτικών

    σχολείων είναι θέσεις αρρένων.

      β) Εις τριθέσια δημοτικά σχολεία και άνω δύναται να τοποθετούνται και

    θήλεις εκπαιδευτικοί λειτουργοί, κατά την κρίσιν του αρμοδίου

    Υπηρεσιακού Συμβουλίου, μετά σύμφωνον γνώμην του οικείου Επιθεωρητού

    μειονοτικών σχολείων.

      γ) Μετά συμπλήρωσιν τετραετούς πραγματικής υπηρεσίας εις μειονοτικά

    σχολεία οι δημόσιοι εκπαιδευτικοί λειτουργοί μετατίθενται τη αιτήσει

    των και υποχρωτικώς διά την υπηρεσίαν κατά τας σχετικάς διατάξεις του

    Ν.Δ. 651/1970 (2) "περί οργανώσεως της Γενικής Εκπαιδεύσεως και

    διοικήσεως του προσωπικού αυτής", λαμβανομένης υπ` όψιν υπό του

    αρμοδίου Συμβουλίου και της προτιμήσεώς των ως προς τον τόπον

    μεταθέσεως.

      5. α) Επί των επί συμβάσει διδασκάλων έχει εφαρμογήν τον περί

    ιδιωτικών εκπαιδευτικών λειτουργών πειθαρχικόν δίκαιον, καθ` α ορίζεται

    εν άρθρω 57 του Ν.Δ. 651/1970.

      Αι εις τούτους επιβαλλόμεναι πειθαρχικαί ποιναί είναι οι ακόλουθοι:

      α) Επίπληξις.

      β) Πρόστιμον μέχρις αποδοχών τριών (3) μηνών.

      γ) Προσωρινή απόλυσις μέχρις έξ (6) μηνών.

      δ) Οριστική απόλυσις.

      β) Εκ των ανωτέρω ποινών αι της επιπλήξεως και του προστίμου να

    επιβληθούν και υπό του ασκούντος την πειθαρχικήν εξουσίαν οικείου

    Επιθεωρητού Μειονοτικών  Σχολείων".

          ***Το εντός " " άρθρο αντικατεστάθη ως άνω με το άρθρο 2 του

             Ν.Δ.1109/1972 (ΦΕΚ Α 17)

 

     "Αρθρον 8.

 

      1. Τα Μειονοτικά Σχολεία Δυτικής Θράκης αργούν:

      α) Κατά τας Εθνικάς εορτάς της 28ης Οκτωβρίου, 25ης Μαρτίου και κατά

    την ημέραν της ονομαστικής Εορτής του Βασιλέως.

      β) Κατά τας μειονοτικάς θρησκευτικάς εορτάς, ήτοι: 

      1) Κατά το Σεκέρ Μπαϊράμ ημέρας 5, 

      2) κατά το Κουρμπάν Μπαϊράμ ημέρας 5, 

      3) κατά τας 4 εορτάς του Μωάμεθ (Λελέϊ - Ραγκάϋπ Καλβούτ, Λεϊλέ

    Μπεράτ και Λεϊλέ Μιράτς) και 

      4) κατά την ημέραν της εβδομαδιαίας αργίας και την πρώτην Ιανουαρίου.

      2) Ειδικώς ως προς τους δημοσίους εκπαιδευτικούς λειτουργούς των ως

    άνω σχολείων ως αργία θεωρείται και το από της 24ης Δεκεμβρίου μέχρι

    της 3ης Ιανουαρίου και από της Μ. Πέμπτης μέχρι της Τρίτης του Πάσχα

    χρονικόν διάστημα".

          ***Το εντός " " άρθρο αντικατεστάθη ως άνω με το άρθρο 3 του

             Ν.Δ.1109/1972 (ΦΕΚ Α 17)

 

     "`Αρθρον 9.

 

      1. Οι τέσσαρες Επιθεωρηταί Μειονοτικών Σχολείων, περί ων εν παραγράφω

    4 του άρθρου 28 του Ν.Δ. 651/70, εδρεύουν ανά δύο εις τας πόλεις Ξάνθην

    και Κομοτηνήν. Τα γεωγραφικά όρια της εκπαιδευτικής περιφερείας εκάστου

    τούτων ορίζονται ως εν παραγράφω 2 του άρθρου 28 του Ν.Δ. 651/70.

      2. Η πλήρωσις των θέσεων των Επιθεωρητών Μειονοτικών Σχολείων

    ενεργείται υπό του Υπουργού Εθνικής Παιδείας μετά γνώμην του Υφυπουργού

    Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, εκ των επιτυχόντων εις τον

    διαγωνισμόν των Επιθεωρητών Δημοτικής Εκπαιδεύσεως ανεξαρτήτως σειράς

    επιτυχίας.

      Οι τοποθετούμενοι εις τας θέσεις ταύτας Επιθεωρηταί υποβάλλονται εις

    ειδικήν ταχύρρυθμον μετεκπαίδευσιν.

      3. Οι Επιθεωρηταί των μειονοτικών σχολείων μετατίθενται εις άλλας

    εκπαιδευτικάς περιφερείας κατά τας σχετικάς διατάξεις του Ν.Δ. 651/70

    μετά επταετή συνεχή υπηρεσίαν, υποχρεωτικής και δι` αυτούς και διά την

    υπηρεσίαν, λαμβανομένης υπ` όψιν υπό του οικείου Υπηρεσιακού Συμβουλίου

    και της προτιμήσεώς των ως προς τον τόπον μεταθέσεως.

      4. Αι αρμοδιότητες  και τα καθήκοντα του Διοικητικού Επιθεωρητού

    Μειονοτικών Σχολείων και των Επιθεωρητών Μειονοτικών Σχολείων, περί ων

    εν παραγράφου 1 του άρθρου 17 και παραγράφου 4 του άρθρου 28 του Ν.Δ.

    651/70, ορίζονται δι` αποφάσεως του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και

    Θρησκευμάτων δημοσιευομένης διά της Εφημερίδος της Κυβερνήσεως".

          ***Το εντός " " άρθρο αντικατεστάθη ως άνω με το άρθρο 4 του

             Ν.Δ.1109/1972 (ΦΕΚ Α 17)

 

     "`Αρθρον 10.

  1. Τον Επιθεωρητήν  των Μειονοτικών Σχολείων απόντα, ελλείποντα ή

    κωλυόμενον αναπληροί ο υπηρετών εν τη αυτή πόλει έτερος Επιθεωρητής

    Μειονοτικών Σχολείων. 

   2. Διά την λειτουργίαν των γραφείων του Διοικητικού Επιθεωρητού

    Μειονοτικών Σχολείων και των Επιθεωρητών Μειονοτικών Σχολείων, ισχύουν

    τα οριζόμενα εν άρθρω 55 Ν.Δ. 651/70, τοποθετουμένων κατά προτίμησιν

    εκπαιδευτικών και διοικητικών γλωσσομαθών". 

          ***Το εντός " " άρθρο αντικατεστάθη ως άνω με το άρθρο 5 του

             Ν.Δ.1109/1972 (ΦΕΚ Α 17)

 

     "Αρθρον 11.

      1. Των Νομαρχιακών υπηρεσιών Συμβουλίων Δημοτικής Εκπαιδεύσεως

    (ΝΥΣΔΕ), των Νομών Ξάνθης, Ροδόπης και Εβρου μετέχουν και οι

    Επιθεωρηταί Μειονοτικών Σχολείων, οσάκις δε συζητούνται θέματα των

    Μειονοτικών Σχολείων, μετέχει το Ν.Υ.Σ.Δ.Ε. των Νομών Ξάνθης, Ροδόπης

    και Εβρου, αντί του οικείου Νομαρχιακού Επιθεωρητού, ο Διοικητικός

    Επιθεωρητής Μειονοτικών Σχολείων ασκών χρέη Προέδρου. 

 

      2. Των οικείων Νομαρχιακών Υπηρεσιών Συμβουλίων Μέσης Εκπαιδεύσεως

    (ΝΥΣΜΕ), ως και των Ανωτέρων Περιφερειακών Υπηρεσιακών Συμβουλίων Μέσης

    και Δημοτικής Εκπαιδεύσεως (Α.Π.Υ.Σ.Μ.Ε. και Α.Π.Υ.Σ.Δ.Ε.) της Ζ`

    Εκπαιδευτικής Περιφερείας, μετέχει μετά ψήφου και ο κατά την παράγραφον

    1 του άρθρου 17 του Ν.Δ. 651/70 Διοικητικός Επιθεωρητής Μειονοτικών

    Σχολείων, οσάκις συζητούνται θέματα της αρμοδιότητός του. 

 

      3. Τον Διοικητικόν Επιθεωρητήν Μειονοτικών Σχολείων ελλείποντα,

    απόντα ή κωλυόμενον, αναπληροί καθ` όλας τας αρμοδιότητας αυτού εις των

    Επιθεωρητών Μειονοτικών Σχολείων, οριζόμενος εκάστοτε υπό του

    Υπουργείου Εθνικής Παιδείας".

          ***Το εντός " " άρθρο αντικατεστάθη ως άνω με το άρθρο 6 του

             Ν.Δ.1109/1972 (ΦΕΚ Α 17)

 

     `Αρθρ. 12. 

     Εις  την  δικαιοδοσίαν  του   Ανωτέρου   Υπηρεσιακού   Συμβουλίου 

     Στοιχειώδους    Εκπαιδεύσεως   (Α.Υ.Σ.Σ.Ε.)   εις   ο   υπάγονται   αι 

     εκπαιδευτικαί περιφέρειαι της Δυτικής Θράκης υπάγονται και  τα  εν  τη 

     περιφερεία ταύτη λειτουργούντα Τουρκικά σχολεία. Του Α.Υ.Σ.Σ.Ε. τούτου 

     οσάκις  συζητούνται  θέματα αφορώντα τα Τουρκικά σχολεία μετέχει και ο 

     Γενικός Επιθεωρητής Ξένων και Μειονοτικών σχολείων.  Τούτον  απόντα  ή 

     κωλυόμενον  αναπληροί , κατόπιν εξουσιοδοτήσεως του, ο Επιθεωρητής των 

     τουρκικών Σχολείων ο εδρεύων εν τη έδρα του Α.Υ.Σ.Σ.Ε. 

    `Αρθρ. 13. 

      Η  ισχύς  του  παρόντος  άρχεται  από  της δημοσιεύσεως του εις την Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

πηγη: https://www.efsyn.gr
 
Copyright © 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου